Vælg en side

Corona-virus – Sådan er du stillet

Vores vejledning om Corona og dens betydning for din rejse er inddelt i 2 afsnit, så du – ud fra din situation – kan finde svar på dine spørgsmål.

Mulighed 1: Jeg overvejer at leje en autocamper, men jeg ved ikke, om jeg får mulighed for at rejse.

Vi forstår, at det er svært at tage en beslutning, når rejsevejledningerne hele tiden ændres. Derfor tilbyder vi, at du kan bestille din autocamper nu, men betale den senere. Det fjerner al risiko for dig. Desuden gælder det, at aftalen om leje først gælder fra den dag, du betaler. Det kan have positiv betydning i forhold til din afbestillingsforsikring.

Læs mere om fri afbestilling her.

I øvrigt gælder vores almindelige betingelser omkring leje af autocamper. Du skal derfor sørge for, at vi modtager din restbetaling rettidigt. 

Lejen kan muligvis ændres

Hvis du ønsker at ændre en leje af autocamper, så undersøger vi gerne mulighederne. Reglerne for ændringer fremgår af vores betingelser og kan indebære, at er skal betales et gebyr.

Kontakt os, hvis du er i tvivl. Læs vores betingelser her.

Mulighed 2: Jeg er forhindret i at hente min autocamper, fordi jeg ikke må rejse

Denne tekst er primært relevant for dig, der allerede har bestilt og betalt for leje af en autocamper.

Har du lejet en autocamper, og er du forhindret i at rejse på grund Udenrigsministeriets rejsevejledninger og/eller er du forhindret i at rejse ind i det land, du har lejet autocamper i, så er udgangspunktet, jf. vores betingelser, at din leje er tabt. De ekstraordinære omstændigheder omkring corona indebærer dog, at vi kan tilbyde en række gode alternativer.

Reservationen kan muligvis ændres

Vi har forhandlet en stribe specialaftaler på plads med vores leverandører, og det betyder, at vi i mange tilfælde kan ændre din reservation.

I visse tilfælde kan du også få et tilgodebevis, som kan indløses senere.

Der gives ikke penge retur.

Skriv til os på info@autocampers.dk, hvis du ønsker mere information om dine muligheder. Husk er oplyse dit reservationsnummer.

 

Har du afbestillingsforsikring?

Din afbestillingsforsikring kan mulighvis hjælpe dig. Kontakt dit forsikringsselskab og læs dine betingelser for yderligere information.

Hyppigt stillede spørgsmål

Nedenfor finder du svar på en række hyppigt stillede spørgsmål om Corona og leje af autocamper.

? Kan min forsikring hjælpe?

! Ja, hvis du har en afbestillingsforsikring, og din rejse bliver aflyst på grund af Udenrigsministeriets ændringer af rejsevejledningerne, så er der gode chancer for, at du kan få kompensation.

OBS – Hvis du vil bestille en autocamper, så kan Udenrigsministeriets rejsevejledning have betydning for dine rettigheder i forhold til afbestillingsforsikringen. I udgangspunktet er det sådan, at rejsevejledningen skal være grøn eller gul, når du bestiller. Er den det, er du dækket.

Det er dog umuligt at angive, hvad der præcist gælder i den enkelte tilfælde. Det skyldes, at forsikringsbetingelserne varierer fra selskab til selskab. Det samme gør fortolkningen af Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Kontakt derfor dit forsikringsselskab for information om, hvad der gælder i dit tilfælde.

Tip – Vær opmærksom på, at der i mange kreditkort-løsninger er inkluderet afbestillingsforsikring. Det gælder f.eks. Mastercard Plus og Mastercard Platinum. Det er ikke nødvendigvis et krav, at din rejse er betalt med kortet.

    ? Hvad sker der, hvis jeg ikke gennemfører min restbetaling?

    ! Hele lejen skal, jf. vores betingelser, være betalt senest 75 dage før afhentning.

    Hvis du ikke overholder dine betalingsforpligtigelser, anses det som et brud på lejeaftalen. Autocampers.dk er herefter berettiget til at hæve købet, og dit depositum vil være tabt.

    For at undgå misforståelser og unødige ærgelser, så forsøger vi naturligvis at kontakte dig, forud for en evt. annullering af lejen.